PLAN STRATEGIC 2017-2020
SPITAL ORASENESC SANGEORGIU DE PADURE
I. Descrierea situatiei actuale a spitalului
Spitalul Orăsenesc Sângeorgiu de Pădure deserveşte populaţia a 7 comune cu satele arondate în total aproximativ 30.000 locuitori, pe un teritoriu cu un diametru de 1000 kmp.
Principalele particularitaţi demografice ale zonei deservite de spital:
– populaţia arondată unităţii sanitare este preponderent rurală, cu un nivel redus de educaţie sanitară;
-lipsa locurilor de muncă;
– structura pe varsta a populatie stabile relativ „polarizata” copiii si mai ales batranii reprezentanand ponderea ce mai mare in structura populatiei , mare parte a celor de varsta medie fiind plecata la munca in strainatate datorita lipsei locurilor de munca din zona.
Tipul si profilul spitalului
Spitalul Orasenesc Sangeorgiu de Padure este o unitate spitaliceasa cu 49 de paturi, de tip pavilionar funcţionând în 4 pavilioane situate în aceeaşi curte, aflat la o distanta de 40 km de Spitalul Clinic Judetean Mures.
Structura actuală, avizata, a spitalului este compusa din:
I. Spitalizare continua
1. Compartiment medicina interna, acuti 15 paturi.
2. Compartiment pediatrie, 10 paturi .
3. Compartiment boli cronice, 15 paturi.
TOTAL SPITALIZARE CONTINUA – 40 PATURI
II. Spitalizare de zi -9 paturi
III. Ambulatoriu integrat cu cabinete in specialitatile:
– medicina interna
– pediatrie
– chirurgie generala
– obstetrica ginecologie
IV. Camera de garda
V. Farmacie
VI. Laborator analize medicale
VII. Laborator radiologie si imagistica medicala
VIII. Punct Sterilizare
Analiza situatiei resurselor umane
Din cele 56 posturi normate conform legislatiei in vigoare si prevazute in statul de functii , 47 posturi sunt ocupate in timp ce 9 sunt vacante. Detalierea este prezentata in tabelul de mai jos:
Nr.crt |
Denumirea functiei |
Numar posturi normate si prevazute in statul de functii |
Numar posturi ocupate |
Numar posturi vacante |
1 |
Medici primari |
2,00 |
2,00 |
0 |
2 |
Medici specialisti |
4,50 |
2,50 |
2,00 |
3 |
Farmacisti |
2,00 |
2,00 |
0,00 |
4 |
Asistenti medicali |
21,50 |
18,75 |
2,75 |
5 |
Surori medicale, registratori medicali, statisticieni medicali, asistent social |
2,00 |
1,00 |
1,00 |
6 |
Infirmiere |
11,00 |
9,00 |
2,00 |
7 |
Ingrijitoare |
4,00 |
3,00 |
1,00 |
8 |
Spalatorese |
1,00 |
0 |
1,00 |
9 |
Personal TESA cu studii superioare |
9,00 |
2,00 |
7,00 |
10 |
Director medical si asistent sef |
2,00 |
0,00 |
2,00 |
11 |
Muncitori si personal de paza |
3,00 |
3,00 |
0,00 |
12 |
Manager |
1,00 |
1,00 |
0,00 |
13 |
Director financiar-contabil |
1,00 |
1,00 |
0,00 |
|
TOTAL |
64,00 |
45,25 |
18,75 |
Analiza situatiei financiare
Structura incasarilor Spitalului Orasenesc Sangeorgiu de Padure, in perioada 2014-2016 a fost urmatoarea:
Nr.crt. |
Sursa de venit |
2014 |
2015 |
2016 |
Buget 2017 |
1 |
Contracte cu casa de asigurari de sanatate |
1.375.060 |
1.819.384 |
2.445.423 |
3.700.000 |
2 |
Buget local |
150.000 |
200.000 |
50.000 |
– |
3 |
Venituri proprii (analize laborator, RTG, eco) |
20.817 |
30.204 |
37.973 |
40.000 |
4 |
Donatii si sponzorizari |
9.258 |
125.000 |
4.095 |
5.000 |
Structura cheltuielilor spitalului in perioada 2014-2016 a fost urmatoarea:
Nr.crt. |
Denumire indicator |
2014 |
2015 |
2016 |
Buget 2017 |
1 |
Cheltuieli de personal |
1.340.165 |
1.517.286 |
2.060.378 |
2.951.000 |
2 |
Cheltuieli cu bunurile si serviciile |
346.620 |
417.560 |
440.255 |
702.000 |
Performanta clinica
Indicele de case-mix al spitalului( gradul de complexitate a afectiunilor tratate) a avut in perioada 2013-2016 urmatoarea evolutie:
An |
ICM |
2013 |
0.5645 |
2014 |
0.8443 |
2015 |
0.9246 |
2016 |
1.042 |
In perioada 2014-2016 numarul pacientilor, pe tipuri de spitalzare a fost dupa cum urmeaza:
Tipuri de spitalizare |
2014 |
2015 |
2016 |
Spitalizare continua |
1094 |
1249 |
1216 |
Spitalizare de zi |
1217 |
2436 |
2899 |
Ambulatoriu |
352 |
865 |
1268 |
Camera de garda |
3192 |
4009 |
4175 |
II. Analiza SWOT a unitatii spitalicesti
Puncte forte
– Grad ridicat de validare a servicilor de sanatate prestate de spital, de catre CAS Mures
– Personal medical bine pregatit
– Lipsa arierate fata de furnizorii de bunuri si servicii sau fata de bugetul de stat
– Adresabilitate ridicata, in zona deservita de spital mai ales dupa restructurare, prin infiintarea sectiei de boli cronice
– Orientarea factorilor de decizie din localitate spre dezvoltarea si modernizarea spitalului
– Grad ridicat de satisfactie a pacientilor
Puncte slabe
– Vechimea cladirii in care functioneaza sectia de boli cronice
– Lipsa asigurarii rezervei de apa potabila si a sursei de oxigen in saloane prevazuta de lege.
– Deficiente in asumarea responsabilitatilor la o parte din personalul angajat
– Personal medical insuficient in special personalul TESA
– Procentul redus de utilizare a paturilor la sectia pediatrie
Oportunitati
– Accesarea de fonduri europene pentru modernizarea cladirilor spitalului si dotarea cu aparatura moderna
– Infiintarea de noi specialitati: diabetologie, gastro-enterologie, in medicina ambulatorie, pentru cresterea adresabilitatii spitalului
– Cresterea , incepand cu 2014 a sumelor atrase prin CAS MURES, pentru serviciile prestate
– Colaborarea buna cu Primaria si Consiliul Local a Orasului Sangeorgiu de Padure
Amenintari
– Neplata in totalitatate a serviciilor medicale prestate de spital , concretizate in bolnavi externati, ceea ce duce la costuri suplimentare pentru spital. Spitalul “ produce” dar CAS Mures nu plateste tot ce “ produce “ spitalul.
– Retrocedarea cladirii sectiei unde functioneaza medicina interna
– Posibilitatea migrarii personalului medical in anumite state ale Uniunii Europene, unde salariile sunt mult mai mari
– Costul mare al utilitatilor datorita faptului ca spitalul este de tip pavilionar
III. Obiectivele generale si specifice ale planului strategic de management .
Scopul acestui plan este de a pregati unitatea spitaliceasca pentru a anula sau a diminua efectele punctelor slabe și a putea face fața amenințărilor menționate , pentru adaptarea si imbunatatirea activitatii la nivelul cerintelor de servicii medicale spitalicești din zona .
Prin aplicarea măsurilor propuse, am urmărit realizarea unei activități eficace si eficiente a spitalului in conditiile cresterii satisfactiei pacientilor și încadrarea cheltuielilor în veniturile posibil de realizat.
OBIECTIVE GENERALE :
A. Dezvoltarea serviciilor medicale , modernizarea infrastructurii si dotarea spitalului cu aparatură/echipamente medicale
Acest obiectiv este primordial si are ca scop cresterea calitatii si diversificarea serviciilor medicale, normalizarea conditiilor de cazare , crearea unor circuite functionale optime si este compus din urmatoarele obiective specifice :
A.1.-Reabilitarea cladirii in care functioneaza compartimentul de boli cronice
Termen de realizare 2017- 2019. In acest sens a fost depus proiect pentru finantare din fonduri europene
A.2.-Cumparararea de catre Consiliul Local a cladirii in care functioneaza compartimentul medicina interna acuti. Cladirea a fost retrocedata si se plateste chirie proprietarului
Termen : 2018
A.3.- Inlocuirea mobilierului acolo unde este nevoie
Termen: permanent
A.4.- Efectuarea de lucrari de reparatii si igienizare
Termen: permanent
A.5. –Asigurarea rezervei de apa pentru spital
Termen: 2020
A.6. – Realizarea unui sistem centralizat de furnizare a oxigenului medicinal
Termen : 2020
A.7. – Achiztionarea unui endoscop pentru investigarea afectiunilor de gastroenterologie si a unui developator automat pentru filmele de radiologie.
Termen: 2017-2018
A.8.-.Eficientizarea compartimentului de pediatrie( spitalizarea continua), prin cresterea gradului de ocuparea a paturilor si a I.C.M.
Termen: 2019
A.9.- Infiintarea unui compartiment de spitalizare continua -ingrijiri paleative ( 10 paturi)
Termen: 2019
A.10.- Infiintare de ambulatorii in specialitatile gastro-enterologie si diabetologie
Termen: 2018
A.11.-Reabilitarea parcului si a curtii spitalului prin amenajarea peisagistica a acestuia si crearea de alei pietonale .
Termen: 2018
Urmare aplicarii acestor obiective sunt asteptate urmatoarele rezultate
– cresterea eficientei si calitatii actului medical;
– cresterea satisfactiei pacientilor
– cresterea satisfactiei personalului medical
– imbunatatirea indicatorilor de activitate ai spitalului
Responsabil – comitet director
B. Dezvoltarea resurselor umane în concordanţă cu nevoile populaţiei
Obiective specifice:
B.1 – Identificarea unor facilităţi pentru atragerea personalului medical de specialitate;
–plata chiriei pentru medicii care aleg sa locuiasca in Sangeorgiu de Padure;
– decontarea navetei;
B.2 Creşterea competentelor profesionale ale personalului:
– Îmbunătăţirea pregătirii profesionale de bază a personalului (teoretică şi practică)
– Îmbunătăţirea pregătirii de specialitate (teoretică şi practică)
– Îmbunătăţirea pregătirii profesionale continue a personalului
– Creşterea abilităţilor de comunicare ale personalului medical
– Implementarea unui plan multianual de formare profesionala ,adaptat pentru fiecare categorie profesionala si tintit pentru munca cu diferite tipuri de afectiuni
Indicatori masurabili:numar de participari la cursuri, pe tip de formare si categorii de personal
Termen de realizare: permanent
Responsabil: Medic sef sectie ,Director financiar contabil , responsabil resurse umane
C. Cresterea calitatii serviciilor medicale
Responsabil: comitetul director, medicii compartimentelor
Termen de realizare : permanent
Monitorizare : trimestrial
Evaluare : anual
Indicatori de calitate
1) rata mortalitatii intraspitalicesti;
2) rata infectiilor nosocomiale;
3) rata bolnavilor reinternati în intervalul de 30 de zile de la externare;
4) numarul de reclamatii/plângeri ale pacientilor înregistrate;
5) analizeaza gradul de satisfactie al pacien4ilor, prin chestionare de satisfactie
6) numar masuri de imbunatatire a activitatii luate in urma analizarii gradului de satisfactie al pacientilor
Obiective specifice :
C.1 Practici medicale unitare bazate pe ghiduri de practică şi protocoale clinice.
Activitati :
-Definirea ghidurilor şi protocoale de practică
-Training al profesioniştilor privind elaborarea şi utilizarea ghidurilor de practică
C.2. Diversificare activitatilor medicale.
Indicatori :
– Numar si tip protocoale de practica aprobate de consiliul medical
– Numar si tip protocoale, algoritmuri sau proceduri medicale implementate
– Numar si tip protocoale, algoritmuri sau proceduri medicale revizuite
Monitorizare prin rapoarte catre Consiliul Medical : trimestrial
Termen de realizare: permanent
Responsabil: Medicii spitalului
D. Imbunatatirea finantarii spitalului
Obiective specifice :
D.1. Cresterea transparentei in utilizarea fondurilor, activitati :
– Realizarea tuturor achiztiilor prin S.E.A.P.
– Intarirea capacitatii de evaluare, si control intern;
– Afisarea permanenta a datelor financiare de interes public.
D.2. Intarirea disciplinei financiare, activitati :
-Asigurarea finantarii serviciilor medicale realizate, a programelor nationale de sanatate si a celorlalte actiuni si activitati, cu respectarea prevederilor legale si încadrarea in bugetul aprobat;
– Fundamentarea propunerilor de buget initiale si de rectificare pe baza principalelor strategii ale spitalului;
– Incheierea exercitiilor financiare, analiza, controlul si elaborarea situatiilor financiare trimestriale si anuale, potrivit dispozitiilor legale;
– Analiza, verificarea si înaintarea spre avizare a bugetului de venituri si cheltuieli, potrivit dispozitiilor legale;
– Monitorizarea modului de utilizare a resurselor financiare publice;
– Respectarea cu strictete a disciplinei financiare si bugetare, prin emiterea de norme metodologice si instructiuni de aplicare a prevederilor legale, de reglementari contabile
specifice domeniului sanitar
D.3 Cresterea capacitatii de control al costurilor , activitati :
– Elaborarea de metodologii clare de utilizare a resurselor financiare;
– Instituirea unor mecanisme de monitorizare a utilizarii resurselor financiare;
– Pregatirea specifica a personalului implicat in activitatea de control, precum si a celor care autorizeaza utilizarea resurselor;
– Evaluarea cantitativa si calitativa a stocurilor, efectuata periodic;
– Necesar de materiale si echipamente, evaluate periodic;
– Intocmirea planului de achizitii si a calendarului de achizitii;
– Implicarea personalului tehnic specializat in îndeplinirea strategiei de achiziii.
Indicatori economico-financiari.
1. executia bugetara fata de bugetul de cheltuieli aprobat;
2. procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului;
3. procentul cheltuielilor de personal din totalul sumelor decontate de casele de asigurari de sanatate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate
4. pentru serviciile medicale furnizate, precum si din sumele asigurate din bugetul Ministerului Sanatatii cu aceasta destinatie;
5. procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului;
6. costul mediu pe zi de spitalizare, pe fiecare sectie;
7. procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului (sintagma „venituri
8. proprii” înseamna, în cazul acestui indicator, toate veniturile ob4inute de spital, exclusiv cele ob4inute în contractul cu casa de asigurari de sanatate).
Monitorizare, evaluare, raportare:
– Monitorizarea lunara si trimestriala a cheltuielilor efectuate de spital;
– Monitorizarea cheltuielilor de personal;
– Monitorizarea periodica, prin sistemul operativ de raportare, a angajamentelor bugetare si a platilor efectuate pentru bunuri si servicii de catre unitatile sanitare cu paturi finantate integral din venituri proprii.
Termen permanent:
Responsabil: Comitet Director, Director Financiar Contabil.
PLAN STRATEGIC 2017-2020
SPITAL ORASENESC SANGEORGIU DE PADURE
I. Descrierea situatiei actuale a spitalului
Spitalul Orăsenesc Sângeorgiu de Pădure deserveşte populaţia a 7 comune cu satele arondate în total aproximativ 30.000 locuitori, pe un teritoriu cu un diametru de 1000 kmp.
Principalele particularitaţi demografice ale zonei deservite de spital:
– populaţia arondată unităţii sanitare este preponderent rurală, cu un nivel redus de educaţie sanitară;
-lipsa locurilor de muncă;
– structura pe varsta a populatie stabile relativ „polarizata” copiii si mai ales batranii reprezentanand ponderea ce mai mare in structura populatiei , mare parte a celor de varsta medie fiind plecata la munca in strainatate datorita lipsei locurilor de munca din zona.
Tipul si profilul spitalului
Spitalul Orasenesc Sangeorgiu de Padure este o unitate spitaliceasa cu 49 de paturi, de tip pavilionar funcţionând în 4 pavilioane situate în aceeaşi curte, aflat la o distanta de 40 km de Spitalul Clinic Judetean Mures.
Structura actuală, avizata, a spitalului este compusa din:
I. Spitalizare continua
1. Compartiment medicina interna, acuti 15 paturi.
2. Compartiment pediatrie, 10 paturi .
3. Compartiment boli cronice, 15 paturi.
TOTAL SPITALIZARE CONTINUA – 40 PATURI
II. Spitalizare de zi -9 paturi
III. Ambulatoriu integrat cu cabinete in specialitatile:
– medicina interna
– pediatrie
– chirurgie generala
– obstetrica ginecologie
IV. Camera de garda
V. Farmacie
VI. Laborator analize medicale
VII. Laborator radiologie si imagistica medicala
VIII. Punct Sterilizare
Analiza situatiei resurselor umane
Din cele 56 posturi normate conform legislatiei in vigoare si prevazute in statul de functii , 47 posturi sunt ocupate in timp ce 9 sunt vacante. Detalierea este prezentata in tabelul de mai jos:
Nr.crt |
Denumirea functiei |
Numar posturi normate si prevazute in statul de functii |
Numar posturi ocupate |
Numar posturi vacante |
1 |
Medici primari |
2,00 |
2,00 |
0 |
2 |
Medici specialisti |
4,50 |
2,50 |
2,00 |
3 |
Farmacisti |
2,00 |
2,00 |
0,00 |
4 |
Asistenti medicali |
21,50 |
18,75 |
2,75 |
5 |
Surori medicale, registratori medicali, statisticieni medicali, asistent social |
2,00 |
1,00 |
1,00 |
6 |
Infirmiere |
11,00 |
9,00 |
2,00 |
7 |
Ingrijitoare |
4,00 |
3,00 |
1,00 |
8 |
Spalatorese |
1,00 |
0 |
1,00 |
9 |
Personal TESA cu studii superioare |
9,00 |
2,00 |
7,00 |
10 |
Director medical si asistent sef |
2,00 |
0,00 |
2,00 |
11 |
Muncitori si personal de paza |
3,00 |
3,00 |
0,00 |
12 |
Manager |
1,00 |
1,00 |
0,00 |
13 |
Director financiar-contabil |
1,00 |
1,00 |
0,00 |
|
TOTAL |
64,00 |
45,25 |
18,75 |
Analiza situatiei financiare
Structura incasarilor Spitalului Orasenesc Sangeorgiu de Padure, in perioada 2014-2016 a fost urmatoarea:
Nr.crt. |
Sursa de venit |
2014 |
2015 |
2016 |
Buget 2017 |
1 |
Contracte cu casa de asigurari de sanatate |
1.375.060 |
1.819.384 |
2.445.423 |
3.700.000 |
2 |
Buget local |
150.000 |
200.000 |
50.000 |
– |
3 |
Venituri proprii (analize laborator, RTG, eco) |
20.817 |
30.204 |
37.973 |
40.000 |
4 |
Donatii si sponzorizari |
9.258 |
125.000 |
4.095 |
5.000 |
Structura cheltuielilor spitalului in perioada 2014-2016 a fost urmatoarea:
Nr.crt. |
Denumire indicator |
2014 |
2015 |
2016 |
Buget 2017 |
1 |
Cheltuieli de personal |
1.340.165 |
1.517.286 |
2.060.378 |
2.951.000 |
2 |
Cheltuieli cu bunurile si serviciile |
346.620 |
417.560 |
440.255 |
702.000 |
Performanta clinica
Indicele de case-mix al spitalului( gradul de complexitate a afectiunilor tratate) a avut in perioada 2013-2016 urmatoarea evolutie:
An |
ICM |
2013 |
0.5645 |
2014 |
0.8443 |
2015 |
0.9246 |
2016 |
1.042 |
In perioada 2014-2016 numarul pacientilor, pe tipuri de spitalzare a fost dupa cum urmeaza:
Tipuri de spitalizare |
2014 |
2015 |
2016 |
Spitalizare continua |
1094 |
1249 |
1216 |
Spitalizare de zi |
1217 |
2436 |
2899 |
Ambulatoriu |
352 |
865 |
1268 |
Camera de garda |
3192 |
4009 |
4175 |
II. Analiza SWOT a unitatii spitalicesti
Puncte forte
– Grad ridicat de validare a servicilor de sanatate prestate de spital, de catre CAS Mures
– Personal medical bine pregatit
– Lipsa arierate fata de furnizorii de bunuri si servicii sau fata de bugetul de stat
– Adresabilitate ridicata, in zona deservita de spital mai ales dupa restructurare, prin infiintarea sectiei de boli cronice
– Orientarea factorilor de decizie din localitate spre dezvoltarea si modernizarea spitalului
– Grad ridicat de satisfactie a pacientilor
Puncte slabe
– Vechimea cladirii in care functioneaza sectia de boli cronice
– Lipsa asigurarii rezervei de apa potabila si a sursei de oxigen in saloane prevazuta de lege.
– Deficiente in asumarea responsabilitatilor la o parte din personalul angajat
– Personal medical insuficient in special personalul TESA
– Procentul redus de utilizare a paturilor la sectia pediatrie
Oportunitati
– Accesarea de fonduri europene pentru modernizarea cladirilor spitalului si dotarea cu aparatura moderna
– Infiintarea de noi specialitati: diabetologie, gastro-enterologie, in medicina ambulatorie, pentru cresterea adresabilitatii spitalului
– Cresterea , incepand cu 2014 a sumelor atrase prin CAS MURES, pentru serviciile prestate
– Colaborarea buna cu Primaria si Consiliul Local a Orasului Sangeorgiu de Padure
Amenintari
– Neplata in totalitatate a serviciilor medicale prestate de spital , concretizate in bolnavi externati, ceea ce duce la costuri suplimentare pentru spital. Spitalul “ produce” dar CAS Mures nu plateste tot ce “ produce “ spitalul.
– Retrocedarea cladirii sectiei unde functioneaza medicina interna
– Posibilitatea migrarii personalului medical in anumite state ale Uniunii Europene, unde salariile sunt mult mai mari
– Costul mare al utilitatilor datorita faptului ca spitalul este de tip pavilionar
III. Obiectivele generale si specifice ale planului strategic de management .
Scopul acestui plan este de a pregati unitatea spitaliceasca pentru a anula sau a diminua efectele punctelor slabe și a putea face fața amenințărilor menționate , pentru adaptarea si imbunatatirea activitatii la nivelul cerintelor de servicii medicale spitalicești din zona .
Prin aplicarea măsurilor propuse, am urmărit realizarea unei activități eficace si eficiente a spitalului in conditiile cresterii satisfactiei pacientilor și încadrarea cheltuielilor în veniturile posibil de realizat.
OBIECTIVE GENERALE :
A. Dezvoltarea serviciilor medicale , modernizarea infrastructurii si dotarea spitalului cu aparatură/echipamente medicale
Acest obiectiv este primordial si are ca scop cresterea calitatii si diversificarea serviciilor medicale, normalizarea conditiilor de cazare , crearea unor circuite functionale optime si este compus din urmatoarele obiective specifice :
A.1.-Reabilitarea cladirii in care functioneaza compartimentul de boli cronice
Termen de realizare 2017- 2019. In acest sens a fost depus proiect pentru finantare din fonduri europene
A.2.-Cumparararea de catre Consiliul Local a cladirii in care functioneaza compartimentul medicina interna acuti. Cladirea a fost retrocedata si se plateste chirie proprietarului
Termen : 2018
A.3.- Inlocuirea mobilierului acolo unde este nevoie
Termen: permanent
A.4.- Efectuarea de lucrari de reparatii si igienizare
Termen: permanent
A.5. –Asigurarea rezervei de apa pentru spital
Termen: 2020
A.6. – Realizarea unui sistem centralizat de furnizare a oxigenului medicinal
Termen : 2020
A.7. – Achiztionarea unui endoscop pentru investigarea afectiunilor de gastroenterologie si a unui developator automat pentru filmele de radiologie.
Termen: 2017-2018
A.8.-.Eficientizarea compartimentului de pediatrie( spitalizarea continua), prin cresterea gradului de ocuparea a paturilor si a I.C.M.
Termen: 2019
A.9.- Infiintarea unui compartiment de spitalizare continua -ingrijiri paleative ( 10 paturi)
Termen: 2019
A.10.- Infiintare de ambulatorii in specialitatile gastro-enterologie si diabetologie
Termen: 2018
A.11.-Reabilitarea parcului si a curtii spitalului prin amenajarea peisagistica a acestuia si crearea de alei pietonale .
Termen: 2018
Urmare aplicarii acestor obiective sunt asteptate urmatoarele rezultate
– cresterea eficientei si calitatii actului medical;
– cresterea satisfactiei pacientilor
– cresterea satisfactiei personalului medical
– imbunatatirea indicatorilor de activitate ai spitalului
Responsabil – comitet director
B. Dezvoltarea resurselor umane în concordanţă cu nevoile populaţiei
Obiective specifice:
B.1 – Identificarea unor facilităţi pentru atragerea personalului medical de specialitate;
–plata chiriei pentru medicii care aleg sa locuiasca in Sangeorgiu de Padure;
– decontarea navetei;
B.2 Creşterea competentelor profesionale ale personalului:
– Îmbunătăţirea pregătirii profesionale de bază a personalului (teoretică şi practică)
– Îmbunătăţirea pregătirii de specialitate (teoretică şi practică)
– Îmbunătăţirea pregătirii profesionale continue a personalului
– Creşterea abilităţilor de comunicare ale personalului medical
– Implementarea unui plan multianual de formare profesionala ,adaptat pentru fiecare categorie profesionala si tintit pentru munca cu diferite tipuri de afectiuni
Indicatori masurabili:numar de participari la cursuri, pe tip de formare si categorii de personal
Termen de realizare: permanent
Responsabil: Medic sef sectie ,Director financiar contabil , responsabil resurse umane
C. Cresterea calitatii serviciilor medicale
Responsabil: comitetul director, medicii compartimentelor
Termen de realizare : permanent
Monitorizare : trimestrial
Evaluare : anual
Indicatori de calitate
1) rata mortalitatii intraspitalicesti;
2) rata infectiilor nosocomiale;
3) rata bolnavilor reinternati în intervalul de 30 de zile de la externare;
4) numarul de reclamatii/plângeri ale pacientilor înregistrate;
5) analizeaza gradul de satisfactie al pacien4ilor, prin chestionare de satisfactie
6) numar masuri de imbunatatire a activitatii luate in urma analizarii gradului de satisfactie al pacientilor
Obiective specifice :
C.1 Practici medicale unitare bazate pe ghiduri de practică şi protocoale clinice.
Activitati :
-Definirea ghidurilor şi protocoale de practică
-Training al profesioniştilor privind elaborarea şi utilizarea ghidurilor de practică
C.2. Diversificare activitatilor medicale.
Indicatori :
– Numar si tip protocoale de practica aprobate de consiliul medical
– Numar si tip protocoale, algoritmuri sau proceduri medicale implementate
– Numar si tip protocoale, algoritmuri sau proceduri medicale revizuite
Monitorizare prin rapoarte catre Consiliul Medical : trimestrial
Termen de realizare: permanent
Responsabil: Medicii spitalului
D. Imbunatatirea finantarii spitalului
Obiective specifice :
D.1. Cresterea transparentei in utilizarea fondurilor, activitati :
– Realizarea tuturor achiztiilor prin S.E.A.P.
– Intarirea capacitatii de evaluare, si control intern;
– Afisarea permanenta a datelor financiare de interes public.
D.2. Intarirea disciplinei financiare, activitati :
-Asigurarea finantarii serviciilor medicale realizate, a programelor nationale de sanatate si a celorlalte actiuni si activitati, cu respectarea prevederilor legale si încadrarea in bugetul aprobat;
– Fundamentarea propunerilor de buget initiale si de rectificare pe baza principalelor strategii ale spitalului;
– Incheierea exercitiilor financiare, analiza, controlul si elaborarea situatiilor financiare trimestriale si anuale, potrivit dispozitiilor legale;
– Analiza, verificarea si înaintarea spre avizare a bugetului de venituri si cheltuieli, potrivit dispozitiilor legale;
– Monitorizarea modului de utilizare a resurselor financiare publice;
– Respectarea cu strictete a disciplinei financiare si bugetare, prin emiterea de norme metodologice si instructiuni de aplicare a prevederilor legale, de reglementari contabile specifice domeniului sanitar
D.3 Cresterea capacitatii de control al costurilor , activitati :
– Elaborarea de metodologii clare de utilizare a resurselor financiare;
– Instituirea unor mecanisme de monitorizare a utilizarii resurselor financiare;
– Pregatirea specifica a personalului implicat in activitatea de control, precum si a celor care autorizeaza utilizarea resurselor;
– Evaluarea cantitativa si calitativa a stocurilor, efectuata periodic;
– Necesar de materiale si echipamente, evaluate periodic;
– Intocmirea planului de achizitii si a calendarului de achizitii;
– Implicarea personalului tehnic specializat in îndeplinirea strategiei de achiziii.
Indicatori economico-financiari.
1. executia bugetara fata de bugetul de cheltuieli aprobat;
2. procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului;
3. procentul cheltuielilor de personal din totalul sumelor decontate de casele de asigurari
de sanatate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate
4. pentru serviciile medicale furnizate, precum si din sumele asigurate din bugetul Ministerului Sanatatii cu aceasta destinatie;
5. procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului;
6. costul mediu pe zi de spitalizare, pe fiecare sectie;
7. procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului (sintagma „venituri
8. proprii” înseamna, în cazul acestui indicator, toate veniturile ob4inute de spital, exclusiv cele ob4inute în contractul cu casa de asigurari de sanatate).
Monitorizare, evaluare, raportare:
– Monitorizarea lunara si trimestriala a cheltuielilor efectuate de spital;
– Monitorizarea cheltuielilor de personal;
– Monitorizarea periodica, prin sistemul operativ de raportare, a angajamentelor bugetare si a platilor efectuate pentru bunuri si servicii de catre unitatile sanitare cu paturi finantate integral din venituri proprii.
Termen permanent:
Responsabil: Comitet Director, Director Financiar Contabil.